tisdag 21 april 2015

Uppdraget

Uppdraget!
Spy satt hos sin far bredvid tronen. Raph sa till Spy att de hade gjort en plan. Han sa till Spy att de var tvungna att skicka iväg någon snabb, smart och krigsvillig alv till dvärgarnas rike. Spy undrade varför, då berättade Raph för Spy att för länge sedan hade alverna tagit ett svärd av dvärgarna. Dvärgarna blev jättearga för det var det viktigaste för dem. Jag har skickat min korp till dvärgarnas rike för att han ska ta reda på när de ska attackera. Han kom tillbaka idag och sa att dvärgarna skulle anfalla om nitton veckor. Det är därför vi måste skicka en alv för att döda många dvärgar i smyg. Sen när hen har dödat ganska många ska han blåsa i det här lilla hornet också visade Raph hornet för Spy. Och då kommer alla mina krigare och dödar resten. Sen tar vi över hela världen. Hahah!!
-Följ med mig nu unge pojk, så går vi och berättar för alla andra.
-Finns det någon frivillig? frågade Raph, när de satt i den stora salen. Det vart helt tyst i salen när de hade hört vad Raph pratade om. Raph sa att Ritch skulle utföra uppdraget. Två dagar senare…

- Jag följer med sa Spy. 

-Du får inte det för din pappa ,sa Ritch medan han packade ner mat och allt annat han skulle ta med sig. Han packade bl.a. ner två svärd.

-Jag bryr mig inte, jag ska med!

-Nu drar vi sa den 112årige alven Spy. Spy gillar krig och spännande äventyr. Han har långt ljust hår.

 När de var på väg ut ur porten skrek Raph
-STANNA ERA SKITUNGAR!!
-Spy hörde det och sa till Ritch:
-SPRING! De började springa. De tittade bakåt, då såg de två stycken soldater som red på hästar.
-Fortsätt spring skrek Spy! Vakterna började komma närmare. Ritch sa till Spy,
-kolla här! och så kastade Ritch ett svärd på ena vakten och sen det andra svärdet på den sista vakten. Då sa Ritch:
-nu har vi rustning och hästar. Också fortsatte resan mot dvärgarnas rike. De red och red i flera timmar.

Där ligger Jordendal som dvärgarnas rike heter.
-Vi lämnar hästarna här i skuggan med vatten och hö, så går vi sista biten. Pappa sa att det fanns en hemlig gång här någon stans, vi kanske kan ta den så slipper vakterna se oss. Sen när vi kommer in kan vi låtsas att vi är vakter så ordnar nog allt sig.
-Där är gången viskade Ritch när han såg grottan.
- Vart leder den här gången? frågade Spy.
-Jag vet inte, det ända jag vet är att det fanns en gång här.
-Vad väntar vi på? frågade Ritch. Då går vi!
-AJ!!! Spy skrek till!
-Vad hände? frågade Ritch.
-Jag klev på en pil tror jag.
-Kan du fortsätta?
-Det är klart att jag kan!

- Har du något som vi kan lysa med Ritch?- Jag tror jag har en ficklampa i väskan, jag tar fram den. -Titta en till väg! skrek Ritch. -Vilket håll ska vi gå åt? Vi delar på oss, sa Spy.- Jag går åt vänster Ritch.- Jag tar facklan på väggen så ser jag lite, men ge mig mitt svärd så jag kan försvara mig.


Han går djupt in i grottan och det blir mörkare och mörkar tills han…- AJ! Han blev stucken med ett svärd rätt genom ryggen, precis i samma ögonblick trodde han verkligen att han skulle dö! Ritch kommer rusande djupt in i grottan. -Vad händer! Skrek Ritch. Han såg någonting komma rakt emot honom i snabb hastighet, det är en pil. Ritch duckar och hinner precis akta sig för pilen innan den nuddade honom. Och han hamnar i en svärd fight med en vakt, han lyckas ducka för ett slag och slår ner sin motståndare! AJ! AJ! Skrek Spy. Lugn sa Ritch till Spy medans Ritch höll på att fixa ett botemedel av löv och ren hjärta. Här drick upp det här så blir det bättre ska du se. Det är inte så gott  början men det kommer bli bra sen. Ska vi övernatta här eller undrar Ritch. Ja det tycker jag för jag behöver nog vila några timmar. 3 houres later… Spy vaknade av att det var någonting som lät längre in i grottan. Spy ryste när han hörde det komma närmare. Spy väckte Ritch, Ritch vart arg för han var fortfarande trött. Sen vart Ritch rädd, han hörde också ljudet. Vad är det som låter? började Ritch tänka. Han trodde att det bara var en inbillning, så han sa åt Spy att lägga sig och sova igen.

Simon S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar