fredag 8 maj 2015

Jolin försvinner

                                              Jolin försvinner
Det finns en dvärg som heter Steven. Han bor i Fyjingland, det är där dvärgarna bor.  Steven skulle gå till skolan.Han gick upp tidigt och skulle göra iordning frukost men det var tomt i kylskåpet. Stevens mamma som heter Jolin skulle åka och köpa frukost men det tog så lång tid så Steven gick ut och kolla om hon var på väg men hon hade inte kommit. Steven blev rädd. Steven hann inte äta någon frukost för han var tvungen att gå till skolan.
Steven kände sig hungrig, magen knorrade och Steven tyckte att det lät som om någon var i en buske. Busken var bredvid Stevens kompis hus. Stevens kompis heter Max. Busken prasslade till två gånger sen blev den stilla och tyst. Steven blev. Rädd han tänkte, tänk om mamma ligger där bakom och håller på och dö. Steven gick fram sakta. Det prasslade till en gång till men Steven fortsatte att gå fram. Han tittade sakta bakom busken. Det var något långt på marken bakom busken. Steven trodde inte sina ögon. Han hade sett en människa i Fyjingland.
 Steven sprang så snabbt han bara kunde hem och in och låste dörren så att Zorro alltså människan inte skulle komma in. Steven sprang till sin pappa Carl men han trodde inte på det han sa. Varför skulle Zorro vara i Fyjingland? Om han skulle vara här varför var han inte inne i huset? frågade Carl. Precis när han sa det så smällde det till på nedre våningen och så såg Carl något stort komma in. Det var Zorro, Carl sa att Steven skulle gömma sig. Steven hoppade under Jolin och Carls säng och andades snabbt och tungt. Zorro frågade vart hans barn var, alltså Steven, men Carl sa att han hade gått till skolan. Då svarade Zorro emot. Oh sa jag har stått här utanför och har inte sett någon gå ut. Säg sanningen nu Carl du vill inte ha det hårda sättet eller vill du? frågade Zorro. Vad är det då? frågade Carl tufft men ändå lugnt. Det får du se om du inte visar mig vart Steven är. Jag har ju sagt det säger han, han har gått till skolan.
 Precis då kom Steven springande ut under sängen då sa Steven kom och ta mig då om du vill ha mig. Zorro reste sig snabbt upp och försökte fånga Steven men Steven är så snabb att han hinner springa ifrån Zorro. Steven springer mot Maxs hus och knackar på. Det är Maxs pappa som öppnar. Ska inte du vara i skolan? Frågade Maxs pappa. Jo egentligen men jag är jagad av Zorro och jag undrar om jag kan få gömma sig hos dig. Ja det är okej men skynda dig in så att han inte ser dig. Men det var försent. Zorro hade sett Steven men Steven hade inte märkt det.
 Zorro smög till Maxs hus och öppnade dörren sakta men Maxs pappa hade märkt Zorro, han försökte skydda Steven men han var för svag. Zorro tog Steven och stoppade ner honom i en säck. Steven försökte sparka sönder säcken. Men Steven var för svag för människornas grejer. Steven han hittade en konstig guldig ring som helt plötsligt började lysa. Den sa något men Steven hörde inte så bra för det var en viskning. När Steven hade kommit till röttanrnasjivingdal så kända han en hård smäll mot ryggen, Han tappade luften men fick tillbaka den innan Zorros chef Jordan öppnade säcken. Då frågade Jordan om det var den säcken som hade legat på bänken snett bakom Steven och Zorro sa ja försiktigt. Vadå då? frågade han, Ja det var ju min säck till min fru sa Jordan. Jag hade ju lagt ner ringen. Då sa Zorro den ligger väll kvar men det gjorde den inte. Då sa Jordan vart är min ring snällt men kaksigt, Zorro svarade inte. Den kanske bara har ramlat ut sa Zorro efter ett tag. Tror du verkligen det. Frågade Jordan, Ja svarade Zorro. Jordan frågade vart är Steven då? Jag vet inte, då svarade Jordan hur ska vi kunna få pengar utan Steven? Ja jag vet inte, sa Zorro. Ut och leta efter honom då och ta den bästa och starkaste armén och ut och leta efter honom.


                                       SLUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Av:Ludwig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar