måndag 16 mars 2015

Enhörningar :D

Klass:5 Amin Tsaga! :D


Är ett mytologiskt väsen. Enhörningar är olika, det finns olika sorters enhörningar t.ex. enhörningar med vingar.
 eller tecknade.
 nu räcker det med bilder nu ska vi prata fakta. Något enkelt. Vuxna kan bli upp till 3 meter långa och enhörningar är kända för deras horn som är spetsiga och de liknar hästar mycket, man skulle kunna säga att enhörningen är en häst sort. Enhörningshornen kom i själva verket från en val, nämligen narvalen mmm…. som håller till i vattnen närmast nordpolen. Hannarna mer en lång spiralvriden stöttand som utvecklas från en av de typ vänstra övre framtänderna. Man säger att om man rör deras horn får man en önskning. Så hornen är magiska rättare sagt. Enhörningar är så fina men det är svårt att uppfostra de, om du har sett Herkules på tecknat fattar du nog vad jag menar. Nog om det. Vissa är elaka men de flesta är snälla hoppas jag…

men jag Det var nog allt jag har och säga om enhörningarna, det var kanske lite som jag skrev om hoppas att ni gillar den har presentationen ändå. Det var allt från mig Amin Ses! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar